Zayıflamakistiyorsun ?

Yağ Yakmak

Kas gelişimini hızlandırmak mıistiyorsun ?

Kas Gelişimi

Hacim mi kazanmak istiyorsun ?

Hacim

Yeni mibaşlıyorsun ?

Başlangıç

Geliştirme aşamasında mısın ?

Orta

Daha fazlasını mı istiyorsun ?

İleri

İhtiyaçlarına göre, sana özel ürünleri görmek için

Ürünleri Getir

WHEY PROTEİN

Whey protein peynir altı suyundan üretilir. Whey protein üretilirken başlıca iki protein açığa çıkar. Birincisi kazein protein diğeri whey proteindir. Üretim sırasında sütle asidik maddeler (sirke gibi) karıştırıldığında bu iki protein birbirinden ayrılır. Kazein protein katılaşır pıhtı benzeri lorlar  oluşturarak dibe çöker. Whey protein sıvı olarak kalır.

En çok karşılaştırılan iki protein türü olan whey protein ve kazein protein belirgin farklara sahiptir. Whey protein kısa dönemde etkilidir. Kazein protein ise uzun süre boyunca kas büyümesini uyarır. Doğru kullanımlarda iki proteinden de alınan verim benzerdir.

Diğer tüm proteinlerde olduğu gibi whey protein de aminoasit yapıtaşlarından oluşur. Proteinler vücutta öncelikle kasların gelişimde ve dokuların onarılmasında göre alırlar.

Sindirim sırasında proteinler küçük yapıtaşları olan aminoasitlere parçalanırlar. Bu aminoasitler vücut tarafından yeni proteinler oluşturmak için kullanılırlar.

Whey protein lösin, izolösin ve valin aminoasitleri yönünden oldukça zengin bir kaynaktır. Bu üç aminoasit BCAA’ları oluşturur. BCAA’lar kas gelişimi açısından oldukça önemlidir.

İnsan vücudunda 9 esansiyel aminoasit vardır. Bu aminoasitler insan vücudu tarafından sentezlenemez ve dışarıdan alınması zorunludur. Aynı zamanda  whey proteinde BCAA’lara ek tüm Esansiyel aminoasitler bulunur.

Yapılan çalışmalara göre whey protein kullanımının bağışıklık sistemini güçlendirdiğini ve egzersize bağlı dayanıklılığı artırdığı görülmüştür. Bunların dışında whey protein tozlarının kullanımının yaygınlaşmasındaki diğer faktörler enerjiyi arttırması, stresle başa çıkmayı kolaylaştırması ve odaklanmayı geliştirmeye yardımcı olmasıdır. Whey protein aynı zamanda kan şekerinin kontrolüne de yardımcı olur.

Whey protein sağlığa zararlı mı?

Doğru dozlarda kullanımı önemlidir.

Vücudun ihtiyacından fazla alınan protein, vücutta yağ olarak depolanır ve yağ artışına bağlı dehidrasyona neden olabilir.  

Proteinler parçalanırken kana asit salınır. Bu asitler kan pH’sını bozar ve dengelemek için kalsiyum kullanılır. Bu sebeple fazla protein alımı kalsiyum miktarında azalmalara neden olabilir.

Düzenli egzersiz yapanlar yapmayanlara göre daha fazla protein tüketmelidirler.  Düzenli egzersiz yapan insanlar yetersiz protein tüketirse kas hasarları ve iyileşmede yavaşlamalar görülür.

Ortalama bir insan günde kilogram başına 0,8 gram protein tüketmelidir. Sporcularda bu oran 2 grama kadar çıkabilmektedir.

Bazı durumlar yeterli miktarda whey protein almamıza engel  olabilirler. Örneğin; laktoz intoleransı ve süt alerjisi. Bu durumlarda whey protein tozları günlük kullanımda sık tercih edilir.

Whey protein türleri

  1. Konsantre whey protein: %70-80 protein içeriğine sahiptir. Az miktarda laktoz ve yağ içerir. Whey proteinler arasında en iyi lezzete sahip olandır. Fiyat, tat ve içeriğinden dolayı oldukça sık tercih edilir.
  2. İzole whey protein: %90 veya daha yüksek protein içerir. Çok az miktarda laktoz ve yağ bulundurur. Konsantre proteinde bulunan bazı yararlı besinlerden arınmıştır.
  3. Hidrolize whey protein: Diğer whey proteinlere göre hızlı emilir ve tadı biraz acıdır.

 

   Protein oranı

   Sindirim hızı

   Tat

   Fiyat

Konsantre whey

     √  √

     √  √

     √  √  √

     √  √  √

İzole whey

     √  √  √

     √  √

     √  √

     √  √

Hidrolize whey

     √  √  √

     √  √  √

     √

     √

 

Whey proteinin kasa ne gibi etkileri vardır?

Whey proteinin supplementasyonda kullanılmasının en büyük ve en önemli nedeni kas kuvvetinde ve kütlesinde artış sağlamasıdır. Sporcular, vücut geliştirme yapanlar, fitness modelleri ve dış görünüşünde değişim yapmak isteyenler tarafından, spor salonunda performans yükseltmek amacıyla whey protein tozu kullanılır.

Antrenman öncesinde, antrenman sırasında ve antrenman sonrasında whey protein kullanımı kas büyümesinde belirgin artış sağlar. Özellikle antrenman sonrası protein sentez hızı artar ve bu periyotta whey protein kullanımı oldukça etkilidir.

Başlıca etkileri:

  • Yapıtaşı oluşturma: Kas büyümesinde oldukça önemli olan proteinin yapıtaşı olan aminoasitleri sağlar. Kas büyümesini arttırmada yardımcı olur.
  • Hormon: Anabolik hormonların (yapım hormonları)salınımı arttırmada yardımcı olur. Bu hormonlar sayesinde kas büyümesi uyarılır ve artar. İnsülin bu hormonlardandır.
  • Lösin: Whey proteinde lösin değeri oldukça yüksektir. Lösin bir aminoasittir ve kas büyümesinde, gelişmesinde oldukça önemlidir.
  • Hızlı emilim: Whey protein diğer proteinlere göre daha hızlı emilir ve etkisini hızlı gösterir.

Alt Kategorİ

Marka

Etken Maddeler

Aroma

İÇERİK TİPİ

Hedef

CİNSİYET

SEVİYE

YAŞ ARALIĞI

Spor

FİYAT ARALIĞI

STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK
STOK YOK

Markalar